Re: Další kolo foto-/větro-/nevímco-voltaického šílenství na obzoru?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Leden 31 23:48:32 CET 2011

[termonuklearny energeticky reaktor]

>Moje obavy prameni z toho ze je to velmi komplikovane.
To je pravda a "trocha" obav to vyvolava trebars aj vo mne.

>Obvykle veci co
>se ujaly existuji i v prirode tak nejak samy od sebe. Clovek je jen
>objevi zdokonali a funguje to.

S tymto nesuhlasim. Napriklad taky spalovaci motor sa v prirode tak nejak nevyskytuje, a vcelku sa ujal. Takych prikladov je na kazdy prst nie desat ale desattisic.

Skor je to tak, ze sa ujali veci, na ktore dozrela technika, bola na ne "spolocenska objednavka", a nasiel sa ten konkretny clovek alebo mala skupina ludi, co to vdaka nadseniu a sebaobetovaniu dotiahla po funkcny prototyp. Velmi hrubo povedane.

>Termonuklearni reaktor ma tolik obtiznych vtupnich podminek ze i kdyby
>se to laboratorne povedlo tak to stejne nebude rentabilni pro vyrobu
>energie.

Este stale nevidim tu energeticko-ekonomicku suvahu, co ako nepresnu, co vylucuje tu rentabilitu, ak by sa to teda laboratorne podarilo.

wek