OT na víkend: Boxcar 2D - genetika "automobilu"

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Leden 30 20:03:53 CET 2011

Zdravim,
  ano, došel jsem ke stejnému závěru, ale u mne je nyní tento "špunt" na 504.
metru, takže trať je permanentně dlouhá 1008 metrů a začíná to být trošku nuda.
Pro tuto trať se naopak vyšlechtila vozítka, která mají několik velkých kol
vepředu (jakoby pohromadě s osami jen nepatrně od sebe) a vzadu jedno malé
na dlouhé tyči. Je zajímavé, že to malé kolo má takovou sílu, že celý ten kolos
s velkými koly vpředu má tendenci zvedat do výšky, což se velice dobře
projevuje na zdolávání většiny nerovností v dráze. V jisté části vývoje se to
rádo přetáčelo na záda, takže to historicky dosud umí (není tam žádný "hrb"),
ale už to nepoužívá, to kolo už je tak daleko, že tolik síly na přetočení už to
nemá.
  Skutečně hodně zajímavá demonstrace přirozeného vývoje.
    Zdraví Pavel.