Ma jeste AMARO smysl?

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Neděle Leden 30 19:08:22 CET 2011

Ja to už nemám predplatené ale neviem odolať starému zvyku a vždy si to
na stánku kúpim.  Bohužiaľ možno v každom piatom čísle najdem niečo, čo
ma zaujme.Vidím celý problém v tom, že asi klesá počet rádioamatérov a
bastlerov (všeobecne ľudí, ktorí majú manuálneho koníčka). Neviem, ako v
Čechách ale na Slovensku klesá i záujem o technické obory na školách. A
mládežníkov, ktorí sedia pri počítačoch takmer nezaujíma technická
stránka. Takže myslím, že redakcia má dosť veľké problémy zohnať nejaké
slušné príspevky. To, čo mnohých pritiahlo k bastleniu, postaviť si
rádio už neexistuje. Počet AM staníc na SV je silne redukovaný a i ten
zbytok sa nedá počúvať v panelákoch zamorených rušením od počítačov a
všetkého možného. No a FM prijímač z moderných súčiastok tiež nie je to
pravé orechové. Postaviť si zosilňovač už tiež veľká zábava nie je.
Okrem toho je obrovská konkurencia na internete, kde zoženiete návod na
čo chcete. Presun spojovacej techniky na SMD tiež neprilákal nových
amatérov. Na to už nestačí lacná pištoľová pájkovačka ani ERS a do
drahých odfukovaco - odsávacích kombajnov s dvomi displejmi nikto na
začiatok investovať nebude. Okrem toho amatérska SMD konštrukcia ani
nevyzerá nijako lákavo. Možno by pritiahli pár ľudí konštrukcie z
elektróniek ale už tie ceny ich odradia. Takže perspektívy bastlenia a
Amara vidím dosť bledo. P.B.