magneticke indukce ve vzduchove mezere motoru

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Neděle Leden 30 14:30:04 CET 2011

zmerat sa urcite da. Treba pohladat nejake linearne hallove sondy ktore
maju dostatocny rozsah. Elektricke stroje sa obycajne navrhuju tak aby
maximalne vyuzili magneticke vlastnosti materialu, takze sa da ocakavat
hodnota indukcie podobna tym magnetom, t.j. hocico v rade stoviek mT az
nieco nad 1T.
Pred par rokmi som potreboval urobit presne taketo meranie (akurat neslo
o motor ale o magneticky obvod v mojom doktorate) a dalo mi celkom
namahu nejake senzory v tejto oblasti vobec zohnat. Vsetko co bolo
dostupne od "tradicnych" vyrobcov sa specializuje na meranie velmi
slabych poli pre kompasy, nakoniec sa mi podarilo vystrachat nejaku
americku firmu co vyraba len samotne hallove sondy pre tento rozsah
indukcie. Boli to male smd placky takze sa dali pekne napajkovat na
tenky plosak a zasunut do strbiny.
b.