OT na víkend: Boxcar 2D - genetika "automobilu"

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Leden 29 23:11:04 CET 2011


Zdravim,
  zda se, ze nejlepsi na ni je skutecne struktura se tremi koly v rovine 
s tim, ze prostredni je nejvetsi a obe krajni stejna o neco mensi. Jsou ve
vzajemnem prekryvu (asi jako olympijske kruhy) tak, ze zadny prvek konstrukce
netrci mimo ne. Samozrejme se to behem jizdy otaci vzhuru nohama a zpatky,
ale na jedne strane to jede lepe (tlumice). Teto konstrukci jsem dal i par
plusu, mam pocit, ze je dobra. Ted pujdu spat a uvidime rano, co se mi
bude prohanet po trati :-). Nyni jsem na 122. generaci.
  Zdravi Pavel.

> ano to je presne ta prekazka ktoru som nevedel preliezt. Tak som to 
> vyresetoval a zacal znova. Snazim sa podporovat vozitka co maju 3 kolesa a 
> viac :-)
>
>
> On Jan/29/2011 10:38 PM, Pavel Troller wrote:
>> Zdravim,
>>    no moje genetika si nyni brousi zuby na velmi obtizne terenni prekazce, ktera
>> je u mne na 460. metru. Je to pomerne strme stoupani a tesne pred nim je
>> serie "zubu", na kterych vetsina vozitek totalne ztrati rychlost, pripadne
>> k tomu kopci vubec nedojedou. Pred nedavnem (okolo 105. generace) se poprve
>> objevila geneticka "linie" se tremi koly prakticky v rovine, ktera je pri
>> vhodnem usporadani schopna to projet - ale to se stalo dle mych pozorovani
>> snad jen 2x. Navic jedno kolo ma velmi nevhodne umisteny tlumic - obracene a
>> trci dolu, takze obcas zachyti o drahu a zastavi to. Chce to par mutaci a
>> doufam, ze se to zlepsi :-). Uvidime zitra rano :-).
>>    Zdravi Pavel.
>>
>>> no vidim ze mi to bude bezat celu noc :-))
>>> neviem preco, ale hned od zaciatku sa mi vsetky modely drzia len na dvoch
>>> kolesach, zriedka sa objavi tretie. Mam maximum 4. Kolko to ubehne v tvojej
>>> 94-tej generacii? Ja som v 30. generacii a ca. 450 metrov.
>>>
>>> On Jan/29/2011 8:47 PM, Pavel Troller wrote:
>>>> Zdravím,
>>>>     děti mne upozornily na zajímavou "hru" - zkuste http://boxcar2d.com .
>>>>     Jde o genetický algoritmus vývoje vozítka - systém zkouší náhodně generovat
>>>> různé tvary "karosérie", různý počet a velikost kol, umístění pérování atd.,
>>>> přičemž každý "návrh" je otestován na zkušební "trati". Ty modely, které
>>>> dojedou nejdál, jdou do "evoluce", ty, které nedojedou nikam, jsou zavrženy.
>>>> Evoluce probíhá formou náhodných mutací, jejichž procento lze volit spolu
>>>> s dalšími parametry simulace, např. maximálního počtu kol atd.
>>>>     Běží mi to tu už několik hodin (při poslední verzi flashplayeru to nežere,
>>>> alespoň u mne, ani nějak moc CPU), jsem právě v 94. generaci a od počátečních
>>>> pokusů, které dojely nejvýše metr, případně nedojely nikam, neboť třeba neměly
>>>> ani jedno kolo :-), to už navrhuje celkem sofistikovaná vozítka s vtipně
>>>> umístěnými koly a relativně dobrou konstrukcí. Jedu na většinu parametrů
>>>> v defaultu, jen max. počet kol jsem zvýšil na 4. Vyzkoušejte!
>>>>     Zdraví Pavel.


Další informace o konferenci Hw-list