[OT] jak spocitat pevnost zavitove tyce

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Sobota Leden 29 19:30:01 CET 2011

mam v dilne dva el.vratky 250kg a 600kg. muzu se rano podivat jake tam
jsou srouby na pridelani(vzdy jen 4ks) ?
ale na 99% tam M12 neni ...
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Saturday, January 29, 2011 6:42 PM
To: HW-news
Subject: [OT] jak spocitat pevnost zavitove tyce

Postupuju spravne? Tyc je normalni, material ma mit pevnost v tahu
400MPa Kdyz mam M10, vezmu efektivni prumer 8mm (mozna je to moc?) a po
vypoctu mi vyjde pevnost cca 20kN (4e-3^2 * pi * 400e6), coz se mi zda
strasne moc (resp. nezda se mi, ze to udrzi 2 tuny) Resim takovy pojezd
na zvedak po tramu a resim, jestli 4 takove tyce unesou 250kg ;-) Pak
mam jeste navlecena loziska na pevnostni M8 a mezi tim vyztuzeni
matkama, to bude namahane na ohyb, to bude asi horsi.... Tam mam ale
jeste zabezpeceni, takze to neupadne na zem.