Superhet

Pátek Leden 28 00:22:51 CET 2011

Na průmyslovce (1970 až 75) jsme ještě elektronky probírali a Tesla v té
době ještě dělala lampová rádia. Strana tehdy rozhodla, že Tesla s těma
lampama musí přestat. Asi jako teď EU s žárovkama :-)) V rámci "dílen"
jsme stavěli rádio, z ruských plechových elektronek. Všichni měli to
schema stejné, ale někomu to hrálo, někomu kmitalo a někomu dělalo
kouřové efekty...
Tyhle vícemřížkové elektronky vlastně dokázaly ty dva signály navzájem
vynásobit. 1. mřížka záporná řídila kolik elektronů projde dál. Druhá
kladná ty elektrony urychlila. Část jich pochytala, ostatní prošly.
Další mřížka buď na nulovém napětí se nijak neprojeví, myslím že jen
stíní elektrony odražené (sekundárně emitované od anody (pentoda). Nebo
je záporná a může dále procházející proud řídit. Potom se za ní dává
ještě jedna kladná urychlovací, jedna uzeměná a nakonec anoda. Dual gate
FET dělá vlastně to samé, jen ty dvě řídící elektrody jsou hned za
sebou. Do první s velkou strmostí jde vstupní signál, do druhé s malou
strmostí oscilátor.
Anděl