TME

Pavel Poucha papouch na papouch.com
Čtvrtek Leden 27 10:50:48 CET 2011

Na SAP jsem si nestěžoval tady... protože kdybych zde publikoval slova,
která mě při používání SAPu napadají, tak bych už byl dávno z konference
vyloučen :-)

Ono je to takto:
SAP je velmi pěkně promyšlen. Zrovna teď se o ERP zajímám a mám zde
nainstalováno současně 5 různých, převážně českých ERP systémů. Docela
detailně je prohlížím a SAP mi stejně vychází jako nejlepší - ten kdo jej
navrhoval, tak opravdu přemýšlel.

Ovšem druhá věc je česká lokalizace. Tam je to přesně naopak, lidé, kteří ji
provádějí, nepřemýšlejí vůbec. Doplňky (AdOn) programují asi žáci základní
školy, nebo lidé, kteří nikdy žádný ERP systém neviděli a programování se
teprve učí. Při lokalizaci tak vzniklo plno nesmyslů, kvůli kterým se
některé funkce nedají používat, odporuje to ČR účetním předpisům a podobně.

SAP je třeba pochválit, že je otevřený. To je velmi silná vlastnost, takže
lze doprogramovat mnoho doplňků a podobně. Tady v ČR ovšem nejen lze, ale i
musíte, podpora není žádná. A musím říci, že za 3 roky používání SAPu už
umím docela pěkně SQL a psát databázové prográmky v VB.NETu.

Takže SAP mi jednoznačně pomohl při vzdělávání, sám bych se k tomu nikdy
nedokopal :-)

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel