Superhet

Čtvrtek Leden 27 00:40:12 CET 2011

Možná projít schemata nějakých malých japonských rádií (měl jsem 5
tranzistorového Sharpa) cca z 70. let. Jen je otázka, co je to klasika.
Když má mít rádio parametry, mělo by mít na vstupu elektronku. Trioda
(oscilátor) a hexoda (směšovač) je ta klasika - dobrá linearita až do
řádu voltů. "Klasika" tranzistorových rádií je samokmitající směšovač.
Myslím že je tam potřeba udržet správnou úroveň napětí oscilátoru a
impedanční poměry. Dnes bych dělal AM rádio s J-fety, zvlášť oscilátor a
dual gate FET jako směšovač. Mohlo by se to víc blížit těm elektronkám
:-) Jenže na středních vlnách se už dávno nevysílá tak jsko za dob
našich dědů. Modulace bývala 30% s rezervou na špičky do 100%, dnes je
to těch 100% a nedá se to poslouchat. Frekvenční charakteristika bývala
co dal vysílač, běžně i do 12 KHz. Dnes je to lepší telefon, omezené do
4,5 KHz.
Anděl