SoftStart na 3f s prikonem kolem 10kW

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Středa Leden 26 10:11:46 CET 2011

Svarecka pokud svaruje ma na elektrodach maximalne 29V a tece tam proud
maximalne 250A - to jsou maximalni nastavitelne hodnoty. Je to DC takze
pocitam-li dobre tak je to 7250W svarovaciho vykonu. Jelikoz udavaji
ucinnost 85% (otazkou co je pravda) tak prikon musi byt o 15% vyssi -
tedy neco k 9kW.
Pokud budu svarovat pri napeti 20V a proudu 150A (to je velmi obvykle
nastaveni) tak je to pouze 3kW svarovaciho vykonu a prikon je jiz jen
nejakych necelych 4kW. Tohle ustoji B16 levou zadni.

Pokud nesvaruji tak muze mit svarecka prikon treba jen 100-150W (jen
strilim z hlavy) - jen nejake ztraty, rizeni, vetrak atd.

Co se tyka tech odporu a oblouku...priznam se ze netusim proc by to melo
vytahovat oblouk? Po ustaleni/nabiti kondu je svarecka v klidu a zere
tech par desitek W. Pres odpory dejme tomu 200ohmu tedy tece cca 0.25A
(100W pri 400V) - je na nich tedy napeti 200ohm*0.25A kolem 50V - proc
by se pri tomhle proudu a napeti mel vytahnout oblouk?

--
S pozdravem
Radek Vicek