OT Duvody utajovani ceniku

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Pondělí Leden 24 09:06:31 CET 2011

Zdravim,

jelikoz mam zrovna za sebou korespondenci s jednou (zatim) nejmenovanou
firmou, u ktere jsem poptaval levne nerezove linearni vedeni (potrebuji
na ne zavesit dvere na lodi) a priznam se, ze mi hlava nebere logiku
uvazovani jejich obchodnika - predpokladam ze to je ale firemni strategie.

Sami na webu krome postovni adresy a kontaktniho formulare nemaji zadny
telefon, IC ani mail. Do kontaktniho formulare ale vyzaduji veskere moje
udaje a to aniz bych mel jistotu, ze se od nich neco dozvim.

Napsal jsem jim tam "z principu" kraviny krome mailu a cekal co bude.
Jen pro informaci jedna se o tri typy voziku, tri ruzne dorazy do
kolejnice a tri kolejnice - jedna se jen o tri ruzne zatizitelne vedeni
- nechtel jsem tedy cenik nejakeho rozsahleho programu, ale jednalo se o
par polozek.

Prisel mail prvni s tim, ze jsou hrozne radi, ze jsem je oslovil, ale ze
bez IC nic nebude, protoze by nemohli vystavit korektni nabidku a take
ze mam presne napsat kolik voziku chci a jakou presnou delku kolejnice
(neprodavaji se na metry, ale v presne stanovenych delkach po 100mm).

Na to jsem panovi napsal, ze jsem nechtel konkretni nabidku, ale cenik
komponent zmineneho programu a aby to tedy nemel slozite tak ze me
zajimaji jen delky nad 1000mm. Ze jim nebudu psat pokazde kdyz si
vzpomenu pouzit nejaky prvek z toho programu - ja ani ted skutecne nevim
kolik voziku budu potrebovat. A jestli potrebuji IC kvuli tomu aby mi
rekli cenik tak, ze se obratim radeji jinam (v USA jsou ceny normalne v
eshopech).

Opet mi prisel mail jak jsou nebetycne poteseni, ale ze mi nic konkretne
nenapisou, nebot cituji:
"neboť se v této chvíli nejedná o výrobek prodávaný v pravém smyslu
e-shopem. Nejen použití tohoto výrobku často řešíme se zákazníky
jednotlivě a v mnoha případech společně zvažujeme o jeho vhodnosti použití."
a ze ceny se pohybuji od 1800 do 6000Kc.

Na to jsem uz pana slusne poslal ... a popral mu hodne spokojenych
zakazniku jako jsem ted ja.

Muze mi nekdo kdo treba ma ve firme podobne nastavene "strategie" napsat
co je duvodem? Priznam se, ze firmy s podobnym prumyslovym sortimentem
(vzduchotechnika, hydralika, linearni vedeni) to tak maji skoro vsechny
- tedy hlavne ty CZ.

Chapu, ze si kazda firma muze zvolit, ze bude prodavat treba jen
belochum nad 195cm vysky a s arijskym profilem, ale kurna proc to
nenapisou rovnou na web - vedel bych rovnou ze nemam narok. Zrejme z
obavy ze by jim treba nikdo nenapsal. Pokud bych tohle mel absolvovat u
5 ruznych firem co prodavaji lineary tak nebudu delat nic jineho.

--
S pozdravem
Radek Vicek