OT ach ta terminologia, was: chyba F0 AEG myčka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 19 17:15:00 CET 2011

A nie je spravnejsie "lem" alebo "sev"?

Pripomenulo mi to prihodu zo studii. Na skuske z mikrovlnnej techniky dostal jeden kolega za ulohu nacrtnut "magnetronovu ruru". Islo pochopitelne o normalnu mikrovlnku, pan profesor to vsak chcel trocha stazit a tak pouzil nie prilis spisovne slovo pre "zariadenie na pecenie". Kedze tam, odkial kolega pochadzal, sa zariadnie na pecenie nazyva zasadne "pec", nenapadlo ho, o co ma ist, a kedze sme zartovne cely predmet nazyvali "rury" (podla klasickych mikrovlnnych vlnovodov, ktore sa tam zhusta preberali v roznych suvislostiach), kolega nakreslil nieco ako kus vlnovodu s pokusom o akesi naviazanie na magnetron (ktory pochopitelne nacrtol vcelku spravne, kedze mikrovlnne elektronky vsetkych druhov boli srdcova zalezitost pana profesora). No, nakoniec sa pohadali a kolega bol exemplarne vyhodeny, lebo studentovi nehodno kritizovat terminologiu pana profesora... :-)

wek