Dynamická korekce rychlosti zvukového záznamu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Leden 14 07:26:36 CET 2011


je to na základě zkušenosti, jaké harmonické, rezonance a ruchy způsobují 
jednotlivé nástroje.

Existují programy pro převod nahrávky do partitury, některé použitelné jen 
na sólo, jiné téměř zázračné co zvládnou komplexní nahrávku. Ale nevěnoval 
jsem se tomu, jen kdysi slyšel referenci, ale je to už pár let a názvy 
vyšuměly.

1000 neuronů (nevím kolik synapsí) ještě v tranzistorových dobách zvládlo 
dekódovat kamerou snímaný text a přečíst ho (po dlouhém učení samozřejmě), 
dokonce to i umělo správně anglicky přečíst i předtím neučená slova. To jen 
tak pro představu. Evoluce (jak tu jinde zaznělo) s tímto nemá naprosto co 
dělat, to je vlastnost neuronového pole - učit se a rozpoznávat.

Na toto se neuronové pole ale nepoužívá, každý nástroj je totiž jinak 
naladěný a proto to jde.


----- Původní zpráva ----- 
Od: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>


dekompozice nahrávky na jednotlivé nástroje - sluchové ústrojí člověka, 
který
má určité vlohy pro to (asi ne každého) je schopno se soustředit na zvuk
jednoho nástroje tak, že slyší prakticky jen ten a ostatní jaksi nevnímá,
ty ustoupí do pozadí, prostě v tom vjemu jakoby nejsou. Neumím to úplně 
přesně
vysvětlit, ale prostě víte, jaká složka zvuku pochází z houslí a jaká třeba
ze současně troubící trubky, přestože oba nástroje současně hrají tentýž 
tón,
a tu trubku si "odfiltrujete". Díky tomu např. hudební géniové dokáží při
poslechu symfonickéúho díla okopírovat kompletní partituru všech nástrojů
podle sluchu. Zde ale fakt nevím, jaký algoritmus ten mozek používá...



Další informace o konferenci Hw-list