Re: Dynamická korekce rychlosti zvukového záznamu

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Čtvrtek Leden 13 20:01:46 CET 2011

Dobry den,
obavam se, ze se nebude ceho chytit. Jak sw pozna, ze kocku za ocas tahal
magnetak a ne interpret.
Pokud nejaky sw alespon zcasti pomuze, tak to bude stejne hrozna piplacka.
Ucho - ruce - sw.
Jindra Polivka

--------------------------------

Zdravím,
  tak mi domů doputoval hezký magneťáček a v něm jeden pásek. Při jeho
poslechu jsem se zaradoval - jsou tam nahrány "perly" mého dětství a mládí,
které dnes už jen těžko seženete, natož v rádiu uslyšíte. Nahrávky by byly
i celkem kvalitní, nebýt jednoho problému - tomu magneťáku prokluzovalo
mezikolo náhonu a setrvačník se točil, jak chtěl (v tomto stavu jsem ho i
dostal a ihned opravil :-) ). Bohužel původní majitel přístroj provozoval
a nahrával jím i s touto závadou, takže všechny nahrávky kolísají tak, že
to prostě nejde poslouchat :-). Majitel byl asi zcela hluchý :-).
  Přiznám se, že bych si rád nějaké tyto nahrávky zremasteroval, ale ve
své digitální audiodílně postrádám nástroj, který by uměl rozeznat a
napravit
toto kolísání. Je celkem pomalé, není to žádný "flutter", spíše "wow", tj.
prostě slyšíte, jak se frekvence zvyšují (jak při záznamu otáčky naopak
klesaly) a pak, když mezikolo lépe "zabralo", se zase pomalu snižují (jak
se při záznamu rychlost zvyšovala).
  Věřím, že profesionální nástroje, které mají v rozhlase a různých
studiích, toto asi umí - ale já sháním něco na úrovni Audacity či podobného,
nejlépe freewarového či nejlépe OpenSource nástroje. Nevěděli byste o něčem
?
  Zdraví Pavel.