RE: ot: osciloskop kviz

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Leden 12 14:57:46 CET 2011

Také při nakupování přemýšlím. V poslední době jsou ale mé úvahy následující:

- Dříve jsem co by podnikatel měl čas chodit do tržnice a tak jsem nakupoval tam. Postupně jsem zjistil, že tzv. padělky jsou kvalitnější, než výrobky "neznačkové". Proto jsem si zásadně kupoval tyto. Všechno jsem pral na 60, všechno vydrželo roky. Jen např. mikiny před prvním vypráním strašně smrděly nějakou umělotinou.
- Nyní co by zaměstnanec nemám čas jít dopoledne do tržnice, tak nakupuji přes značkové eshopy. Zakoupené věci se od těch předchozích liší následovně:

1. Nesmrdí umělotinou, ale když jsem si vzal nevypranou modrou mikinu za 1600 zlevněno z 1950 na černé tričko za 950, tak byly na tričku těžko odstranitelné modré žmolky. Prakticky stejně dopadla kombinace hnědé mikiny za 1400 zlevněno z 1800 a šedého trička za 850. To se mi s ničím z tržnice nestalo.

2. Zdá se, že originály jsou obecně velmi nekvalitní:
* Tričko za 270 Kč je 50 % bavlna, všechny trvale nepříjemné vlastnosti odpovídají tržnici za 50, navíc se smí prát na 30.
* Tričko za 750 je 100 % bavlna, tedy asi jako tržnice za 270 ukecáno z 350, ale vůbec se nesmí prát v teplé vodě. Potisk je proveden takovou tou měkkou barvou, co je na tričkách, která se prodávají, případně rozdávají na koncertech punkových kapel. Cena v eshopu prakticky ihned po zaplacení klesla na 650.
* Tričko za 850 je 100 % bavlna, má logo vytvořené jako reliéf z bouliček nějakého gumovitého materiálu a smí se prát na 40.
* Tričko za 950 je 100 % bavlna, má potisk zas jako ty od punkových kapel a smí se prát na 30.
* Čepice za 890 je hezky udělaná (asi jako z tržnice za 250), ale po prvním opatrném vyprání v umyvadle se z modré stala šedivá - to se nestalo ani z čepicí z tržnice za 90. Po roce a několika vypráních je narůžovělá.
* Mikina za 1200 zlevněno z 2100 je 100 % bavlna (jako z tržnice za 450 ukecáno z 650), má celoplošný potisk (v tržnici jsem tehdy neviděl), smí se prát na 30 a po cca 10 vypráních je potisk stále kontrastní. Časem jsem ale zjisti, že kontrast drží nikoli díky kvalitě potisku, ale díky blednutí barvy látky. Po roce je viditelně obnošená, asi jako mikina z tržnice po 5 letech.

Když tedy při nákupu přemýšlím, tak se vyplatí tržnice+neplacené volno.

PH