ot: osciloskop kviz

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 12 14:09:35 CET 2011

Tak len tak pre pobavenie, cvicne som si pozrel, co sa na toto na Slovensku vztahuje.

Primarne je to nariadenie Rady ES 1383/2003, ktore je defacto colne nariadenie a zhruba hovori, ze falzifikaty odhalene pri dovoze sa maju znicit apod.

Mimochodom, v cl.3 odst.2 sa pise:
2. Where a traveller's personal baggage contains goods of a
non-commercial nature within the limits of the duty-free allow-
ance and there are no material indications to suggest the goods
are part of commercial traffic, Member States shall consider
such goods to be outside the scope of this Regulation.

co by malo pomerne priamociaro vylucit ten problem s rakuskou turistkou.

Na Slovensku tomu zodpoveda 200/2004Zb., ktoreho uplne znenie zahrnujuce novely je 157/2010Zb. Je to zaujimavy dokument, ktory okrem ineho hovori aj to, ze sa zhabane veci nemusia nevyhnutne znicit, ale sa (so suhlasom majitela autorskych prav) mozu pouzit aj na humanitarne ucely.

No ale je tam aj taka zaujimava inovacia voci 1383/2003, ktora sa tam dostala ako novela 476/2009Zb., ktora rozsiruje platnost zakona aj na "domaci trh", a to aj co sa tyka veci vyrobenych na uzemi EU (par.11f, odst.1).

Rozdiel medzi trickom NIIKE v skrini a hromadou tychto triciek v skrinovej Avii postihuje &11f odst.2 pism. b:
(2) Colný úrad postup pod¾a § 11c až 11e nepoužije,
ak
a) množstvo, hodnota, povaha tovaru a situácia, v kto-
rej sa tovar nachádza, nenasvedèuje, že ide o tovar
na obchodné úèely

IANAL.

wek

>K tomu jen poznámka: Toto pravidlo zavedla pøed èasem Itálie -  ¾e potrestá
>i toho, kdo si koupí padìlek. Prvním pøípadem byla rakouská (nebo nìmecká
>turistka), která si koupila nìjaký padìlek od afrièana nìkde na plá¾i.
>Dopadlo to tak, ¾e Raku¹ánci se na¹tvali, bylo kolem toho trochu rozruchu a
>italové toho nechali.

---