ot: osciloskop kviz

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Středa Leden 12 08:44:55 CET 2011

Dne 12.1.2011 8:26, Koder Petr napsal(a):
> snaham o zneuziti). Z meho pohledu take nese vetsi cast zodpovednosti
> za zabezpeceni funkcionality vyrobce. Pokud si funkci dostatecne
> neochranil, nemuze ani branit jejimu vyuzivani u koncoveho zakaznika.
> Jinak receno vyrobce nemuze zasahovat do toho, jakym zpusobem
> zakaznik uziva zarizeni, ktere je po  zakoupeni jeho majetkem. S
> prekupovanim uz to tak jednoznacne neni. U licenci je to zase uplne
> neco jineho.
Ale vyrobci se snazi zasahovat a zasahuji do uzivani vyrobku - snazi se
prodavat HW tak jako kdyby se jednalo o licencni model prodeje - prodali
jsme vam cernou bedynku a z bedynky muze byt cokoliv jen tim ze si
koupite licenci na nas SW - bedynku budete moci prodat, ale jen jako
bedynku - novej kupec si bude muset koupit licenci svoji.

> [...]
> zverejneni mozneho vylepseni (tedy prime upozorneni na mozne sundani
> nalepky), necekal bych ani zarucenou funkci nebo parametry laseru
> "zdarma"... Proste bych byl rad, ze jsem si u levnejsiho modelu
> koupil jeste neco navic. Rozhodne bych nezacal sit do vyrobce, ze on
> je ten spatny, ze on mi dal jako bonus laser (byt potencionalne
> nefunkcni) a nic mi nerekl, nebo ze ma druhy drazsi model se
> zarucenou funkci laseru (byt HW zrejme identicky)... Naslednym
> prodejem klice vyrobce zarucuje dalsi funkci a je tak opravnen
> pozadovat platbu. V tom nevidim nic spatneho.
Neee to jste nepochopil - vy byste vedel ze tam ten laser je (bud
rovnou) nebo by vam to treba nekdo rekl (treba na netu), ze staci
sloupnout tu nalepku a mate razem model o 1000Kc drazsi. Nicmene v
navodu byste mel napsano, ze sloupnuti nalepky a jakykoliv jiny zasah do
pristroje, jeho rozebirani je nelegalni a porusuje to prava vyrobce.
Takze ten laser jste zcela jiste zaplatil uz v cene tech 1500Kc (to se
vyrobce trati na prodeji kazde pilky za 1500 odmitam uverit). Takze mi z
toho jednoznacne vyplyva, ze zmineny laser nemuze mit cenu 1000Kc to
jednak a druhak vyrobce ma kalkulaci a naklady s vyrobou jednoho modelu
- jen nekoho napadlo, ze by se dalo proste kavky pumpnout o prachy tim
ze na to namontujeme licencni model prodeje.

RV