Dobijeni baterie pri pojizdeni

Ing. Vladimir Stribrny v.stribrny na volny.cz
Neděle Leden 9 19:11:04 CET 2011

Souhlasim s tim, ze je to spotrebni material. Pokud vydrzi v aute vice jak 5
let, je to vyborne. Mne vydrzela prvni 7 let, druha (74Ah) 6 let. Prave
predevcirem jsem uz nenastartoval. Tak jsem holt koupil novou za 2,2kKc.
Nijak zvlast se o ni nestaram, externe nedobijim. Jen temer denne jezdim,
ale kratke trasy do 2x13 km. Take cca 2x do roka doleju destilku.

Stribrny

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: 7. ledna 2011 20:22
Subject: Re: Dobijeni baterie pri pojizdeni

Dne 7.1.2011 20:08, HW CNCnet.info napsal(a):
> Nedavno zde sla debata zda a jak se stiha dobijet baterie pri kratkych
> pojizdkach.
>
> Vzhledem k tomu, ze jsem ted od utery nikam nemusel, jsem vytahnul baterii
> z auta po pojizdce cca 7km a 3x start (bufik, rozmrazovani zadniho skla).
>
> Baterii 74Ah, tri roky starou nikdy nenabijenou mimo auto, jsem vytahnul
> (napeti na prazdno 12.7V) a vybil z ni proudem 7A celkem 37Ah koncove
> napeti 10.5V. Podotykam, ze regulator v aute je serizen na cca 14.4-14.5V.
> To nebylo moc povzbudive. Tak jsem zacal nabijet opet proudem 7A a nabil
> [...]
No nevim, jestli je nejlepsi napad hluboce vybijet novou baterku - je to
pro startovaci baterii nejhorsi rezim, myslim, muzou se rovnou vydrolit
desky...
A IMHO by to jinak vypadalo po zformovani, v zimnim provozu urcite
dostava tezce na pr.el a procesu se ucastni jen zlomek hmoty desek. Ale
ja to beru jako spotrebak, v akci se da koupit za 1300-1600 (mam myslim
60Ah cca) a 3-4 roky proste vydrzi bez naznaku udrzby. Pak za ni jeste
ve sberne stovku dostanu ;-)