Zenerky - Popular in asian designs

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Leden 6 13:22:57 CET 2011

S LED-kami som si uz tiez pomohol. Teraz mi slo ale o co najmensi prud
potrebny k stabilizacii. Pri tych 5mA sa zenerka pouzit da.
Konkretne riesim odpojovac jedneho LiPol clanku, t.j. cca 3V. Nemusi
mat spotrebu nula cela nic, lebo bude az za vypinacom, ale 5mA je
predsa len dost.
Vychadzal som zo schemy na spodku stranky
http://www.zajic.cz/odpojovac/odpojovac.htm
Nakoniec som zenerku v scheme nahradil obycajnym odporom (najprv
trimrom), zvacsil som hodnoty R1 a R4. Spravnym pomerov hodnot odporov
sa nastavi prahove napatie T1 a spolu so spatnou vazbou (R4) to
funguje pekne. Prud delicom je cca 0.05mA.

miro