Zenerky - Popular in asian designs

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Leden 6 13:19:39 CET 2011

Teslácké diody a tranzistory se obecně chovaly přesně podle učebnic, zatímco
když se mi na průmce dostal do ruky od školníka nějaký 2n, tak ten se
otvíral už při 0,45V. No a teď, když si vezmu libovolnou dnešní diodu, tak
mi měřák ukáže kolem 0,4-0,5V, u nějaké schottky jsem valil oči, vypadala s
0,2xV jak germaniová.

Tesláckýma "DUS" můžete klidně v propustném směru stabilizovat malá napětí.

----- Původní zpráva -----
Od: "Jaroslav Kotlaba" <kotlaba.hw na seznam.cz>

Kdysi jsem potreboval stabilizovane napeti <5V.
Nabizely se zenerky KZ140 a 141.
Narazil jsem na radu, ze zenerky na tak male napeti nejsou moc kvalitni
a je lepsi misto toho pouzit cervene LED zapojene v propustnem smeru.
Tak jsem to zkusil s LQ100 a fakt.
Ale zkousel jsem i nejake sovetske a take LED jinych barev a ty pro tento
ucel moc vhodne nebyly.