Mereni napeti baterie pomoci AVR

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Středa Leden 5 19:01:55 CET 2011

Neberte to doslova! Mam to rozdelene tak aby se nemuselo nic ukladat, zadny
zasobnik, zadne nasilne prepnuti. Rekneme za mi to vezme 10 - 20 instrukci v
asembleru, v Cecku trochu vic je prece jennom dost nenazrane. Na malych
procesorech s par byty RAM a ROM to byla fuska, ale na dnesnich "masinach"
kdy se clovek nemusi bibrat s kazdym bytem je to docela sranda:

S hlavniho programu poustim nekolik vlaken, jedno po druhem:

 while(1) {
    G_Vypisy_Uloha();
    G_LCD_Uloha();
    G_Edit_Uloha();
    Uroven_100mS();
    Reaguj_Na_Zmenu_Vstupu();
    Vynuluj_WDT();
}

Jedno vlakno a jeho ulohy:

// Ulohy vlakna Vypisy
static enum {
 Uloha_Zacatek,
 Uloha_Aktivace,
 Uloha_Over_Bufer,
 Uloha_Vytiskni_Zpravu,
 Uloha_Cekej_Konec_Vysilani
} Uloha;

Rozdeleni vlakna:

void G_Vypisy_Uloha(void) {

 // Úlohy vlákna
    switch( Uloha ) {

  case Uloha_Zacatek:
      Zacatek();
      break;

  case Uloha_Aktivace:
      Aktivace();
      break;

  case Uloha_Over_Bufer:
      Over_Bufer();
      break;

  case Uloha_Vytiskni_Zpravu:
   Vytiskni_Zpravu();
      break;

  case Uloha_Cekej_Konec_Vysilani:
            Cekej_Konec_Vysilani();
      break;

     default:
         Uloha = Uloha_Zacatek;
         break;
    }
}

Treba vypocet CRC, pocita se vzdy jeden byte zpravy:

//***********************************************************
static void Spust_Vypocet_CRC (void) {

 CRC = 0;

 i_Zprava = i_Zacatek_Vypoctu_CRC;

 Uloha = Uloha_Spocitej_CRC_Zpravy;
}
//***********************************************************
// Vytvoří CRC zprávy.
// Výpočet probihá po jednom byte

static void Spocitej_CRC_Zpravy (void) {

 // Výpočet CRC
 CRC = G_Pre_Pocitej_CRC_Pc ( G_Kpo_Zprava[ i_Zprava ] , CRC );
 ++i_Zprava;

 // Konec zprávy?

 if ( i_Zprava > I_KONEC_ZPRAVY_CRC ) {

  // Dokončen výpočet CRC zprávy,
  // připočítat dva nulové byty

  CRC = G_Pre_Pocitej_CRC_Pc( 0, CRC );
  CRC = G_Pre_Pocitej_CRC_Pc( 0, CRC );

  Uloha = Uloha_Uloz_CRC;
 }
 else {

     // Výpočet pokračuje
  Uloha = Uloha_Spocitej_CRC_Zpravy;
 }
}

Staci si dobre rozdelit program na jednotlive ulohy a jde to samo. A neni to
tak slozite, spise se program zjednodusuje.

Jasne pokud se bude pracovat treba na vetsim matematickem vypoctu, ktery
zabere stovky milisekund a nepujde rozdelit, tak bude treba skutecny RTOS.

Michal Gregor