koncentracia roztoku

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Úterý Leden 4 20:27:57 CET 2011

Zdravim,

podla vypoctu mojej polovicky:

Vas vypocet nizsie by bol spravny, ale v pripade, ze by ste mali
k dispozicii bezvody uhlicitan. Na prípravu 1% Na2CO3 , ak máme
k dispozícii Na2CO3.10H20, potrebujeme 2,7g Na2CO3.10H20 a 97,3g H20.

Ekvivalentom 1 g bezvodeho uhlicitanu sodneho je 2,7 g jeho dekahydratu.

Moze sa to este niekomu hodit, navyse pisat tu vzorce by nebolo velmi
prakticke, tak snad nebude vadit priloha.

Da sa to vypocitat aj trojclenkou, ale takto sa to zdalo byt
nazornejsie.

Lubos