koncentracia roztoku

Michal Lukac michal.lukac na fstroj.uniza.sk
Úterý Leden 4 17:13:50 CET 2011

Zdravim.

Vedel by niekto prosim poradit ako urcit pomer zloziek (napr. hmotnoste) pre vyvojku pozitivneho fotorezistu (masky). Ma to byt 1% roztok Na2CO3. A neviem ci to je hmotnostny pomer, objemovy alebo z chemie si matne spominam za sa pocitalo nieco s molmi... Mam dekahydrat uhlicitanu sodneho to ak spravne rozumiem ma uz naviazanu nejaku vodu. potom sa pri vyrobe roztoku ma znizit o toto mnozstvo vody?
Namiesal som to hmotnostne 1:99 nejak to funguje, ale aj tak by ma zaujimalo ako to urcit presne......

dik
michal