Vyznam ctverecku na PCB

Pátek Únor 25 15:45:00 CET 2011

Mam tu moudrou knihu o PCB a tam pisi, ze nepouziti velke rozlite
plochy Cu je z duvodu prohybani desky v peci, coz dela problem u BGA.
Dale se pravi, pouziti izolovanych Cu obdelniku je proto, ze tyto
funguji jako kondenzator a pomahaji snizit ruseni, ktere se siri po
DPS.
Je tam k tomu i celkem silena teorie jak velke plosky jak daleko od
sebe tlumi to ktere ruseni.

Martin

>Nebude to z dovodu aby bola +- autobus zachovana hustota ciar (Cu) na doske
? Co mam skusenosti s leptanim doma, tak velke plochy medi sa odleptali
ovela rychlejsie ako med medzi ciarami, avsak krajne ciary susediace s
velkou odleptanou plochou boli vacsinou vzdy trochu podleptane, rozhodne
viac ako vnutorne ciary. Druhou moznostou je teplotna roztaznost pri
pajkovani, co tu uz bolo spomenuite.