"Odidene" krystaly

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Únor 23 22:32:03 CET 2011

Taka historka... kedysi som sa tu pytal na IO prevodnik USB-serial od
OTI, lebo som taky nasiel v lacnom kabli k mobilu (kupil som rovno 2).
Aj fotky som dal:
http://www.wmail.sk/~miroslav.sinko/tmp/C130/

Odvtedy som tie kable na nic nepouzival, az nedavno som si spomenul,
ze by sa dali pouzit k nabijacke Accucel (o nej som tu tiez pisal).
Tak som si jeden prisposobil, aby bol 5V tolerantny a pouzival.
Chvilu... velmi rychlo sa pokazil - v systeme som mal len nezname USB
zariadenie. Predpokladal som, ze odisiel ten OTI integrac. Vybral som
teda druhy kabel, nic som neprisposoboval, len som prepojil RX-TX a
skusal s terminalom, ci a ako funguje. Aj ten po par
pripojeniach/odpojeniach zdochol - nezname USB zariadenie. Tak som sa
na ne vykaslal, ale nevyhodil.

Cez vikend som sa zacal hrat s AVR-kom, reku hodi sa mi k nemu 12MHz
krystal, nemam po ruke novy, tak som si spomenul na kable. Z jedneho
som krystal vybral, pouzil k AVR, napalil prvu verziu programu,
nastavil fuses pre ext. crystal a.... AVR mrtve, ani programator ho uz
viac nepoznal. Meriam... nekmita oscilator. 2x kontrolujem fuses, su
ok... Jedine, co ma napadlo, hoci malo pravdepodobne - vadny krystal.
Zohnal som teda novy - AVR obzivlo!
Tak som ten krystal skusil vrazit do kabla - funguje. Do druheho kabla
- funguje.

Este som nezazil, aby krystal fungoval nejaky kratky cas a potom
zdochol. A hned v dvoch exemplaroch uplne rovnako. Da sa to nejako
technicky vysvetlit?

miro