Frekvenci menic - pomoc s vyberem

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Únor 23 09:31:30 CET 2011

> Já jsem zažil oba případy na jedné stavbě. Už jsem to tady i
> popisoval, v jednom případě byly motory slabé, měniče o stupeň vyšší,
> vypadávaly na nadproud (motory si braly víc než byl jejich jmenovitý
> výkon), problém byl, že i když ty motory pak vyměnily za silnější,
> měniče už to neutáhly (jmenovitý výkon motoru byl větší než jm. výkon
> měniče).

no dobre, ale to preci nema s menicem nic spolecneho - ten samej pripad
jako kdyz si na ten motor date jistic - dopadnete stejne - budete muset
vymenit motor i nakonec i jistice
menic nemuze za to, ze nejake pako nekde provozuje pretizene motory

> Proti tomu nic nemám. Ale já jsem psal když je zátěž motoru vyšší než
> je jeho jmenovitý výkon - to jsem taky zažil, měniče byly silnější než
> motory (a o dost, třeba 3kW měnič na 750W motor), motory si ale braly
> víc, protože na hřídeli měly větší zátěž. Měniče to nepoznaly a točily
> a točily a na motoru se nedala udržet ruka. Což bylo mj. i tím, že do
> toho baráku vedla nějaká roura s horkým vzduchem, jestli to byl záměr
> (vytápět nově přistavěnou budovu) nebo náhoda (původně nějaký odvod
> chladícího vzduchu), to nevím. Ale bylo to v létě, tak proč by tam
> [...]
kazdej slusnej menic se da nastavit pri jakem pretizeni ma vypnout a
vyhlasit chybu - menic nemuze nic poznat pokud jej nekdo nenastavi - a
opet viz. vyse - pretizenej motor proste neni normalni stav veci - kdyz
tam menic nebude tak take nic nevypne - proste to co popisujete s
menicem naprosto nesouvisi

> Samozřejmě, když bude skutečná zátěž motoru třeba 300W, motor bude mít
> jmnovitý 1,5kW a měnič třeba 1,1kW, tak to nejspíš fungovat bude.
pokud kolega nehodla soustruzit hlavne na tanky a nehodla brat nejake
silene spony (to predpoklada poradny stroj) tak potrebny vykon bude
velmi maly - my mame na MN80 750W motor a ten jsem pro jistotou jeste
osadil externim vetrakem, protoze casto tocime na malych otackach a mel
jsem strach, ze se bude hrat - nic takoveho se nedeje
vzhledem k tomu, ze rozdil mezi menicem 750W a 1.1kW je tech 400Kc tak
bych nic neresil - menic na soustruhu je bajecna vec

> A ty kabely na vyšší napětí jsem si nevymyslel, opravdu se prodávají.
> Jasně, když tam dáte obyčejnej kabel, tak neodejde hned, může to
> fungovat roky, ale znáte to, náhoda je blbec.
prodava se ledacos (i kabely z bezkyslikate medi) - opravdu si myslite,
ze tam jsou takove spicky pri zapojeni do trojuhlenika na 230V, ze to
prostreli bezny kabel na 400V - on ten bezny kabel vydrzi opravdu hodne
- bezny CYKY 750V za normalnich teplot 0-40stC vydrzi radove 7-11kV
prakticky trvale - zalezi jen jak se povede (kdyz se nepovede tak je to
tech 7 a kdyz se povede tak treba tech 11kV)
a kdyz uz tak byste stejne mel mit ten menic s tim vystupnim filtrem -
Sinamics nabizi verzi i s vestavenym filtrem

Podobně s izolací
> motoru. Nakonec doma si můžete dělat co chcete a dohromady o nic
> nejde, ale když děláte něco do průmyslu, tak to nerisknete a uděláte
> to bombenfest, je to lepší než pak zdlouhavě řešit nějaký reklamace a
> jezdit to furt opravovat, měnit stovky kabelů atd.
nevim o tom, ze by nejaky vyrobce asynchronaku uvadel, ze jeho motor
neni mozne pouzit s menicem kvuli izolacni pevnosti vinuti - vzdy je
hlavne uvedeno jaka je maximalni pripustna frekvence kvuli ztratam ve
vinuti (ohrev) a take kvuli tomu aby nedoslo k roztrzeni rotoru
nepripustnymi otackami

RV