Frekvenci menic - pomoc s vyberem

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Úterý Únor 22 22:29:57 CET 2011

Diky,

> Vzhledem k tomu, že z měniče lezou nějaké ty napěťové špičky, tak by
> to mohl být problém - vinutí motoru musí mít vyšší izolační pevnost. I

na stitku je cosi jako IZOL a u toho vyrazeno pismeno E... Taky tam je
rok vyroby 1973 ale nekde jsem nasel podobny motor asi o 5 let starsi
takze konstrukce bude mozna 50let stara.

> Ale mohla by to vyřešit tlumivka za měničem. Jestli to budete kupovat
> nové, zeptejte se některého obchodního zástupce - prodejce měničů,

Jak uz napsal Milan Mlynarcik by to nemel byt velky problem. Ja budu mit
menic temer na tele motoru, kabel bude tedy desitky cm.
Je ale fakt, ze by bylo nemile rusit sousedum televizi apod.

> Obecně platí, že výkon motoru má být menší (maximálně stejný) než
> výkon měniče. Když dáte menší měnič, tak vám taky může vypadávat na
> nadproud, podle toho kolik si vezme motor, resp. zátěž na jeho
> hřídeli. (Představte si měnič jako DC zdroj a motor jako DC motor - ze
> zdroje nedostanete víc než je jeho jmenovitý proud.)

Nojo to je fakt. Ja si pri psani vzpomel na nedavnou diskusi o
dimenzovani menice pro vetrak.

> Když dáte malý motor, velký měnič a zátěž bude vyšší než je výkon
> motoru, měnič to třeba utáhne, ale motor bude přetížený. V lepším
> případě (pokud nastavíte správné parametry motoru a omezení proudu do
> měniče) to měnič pozná a vypne, v tom horším bude motor hřát jako
> pětník ;)

Ok, takze dimenzovat na jmenovity nebo o par % vetsi.

> Pavel Kadečka.

Pavel

P.S. stitek nemohu poradne vyfotit protoze je prikryt dalsi casti
soustruhu. Takze leda demontovat motor...