OT: Spektrum zarovky 2

Pátek Únor 18 23:58:10 CET 2011

u ledek je ten luminofor jiný, to by se jim snad nepovedlo i kdyby
chtěli :-) Modrá spektrální čára nejen že živí ten luminofor, ale trochu
svítí i přímo. Luminofor neumí zvětšit délku vlny jen o málo, tak je na
modrozelené díra. Pak je tam široké maximum někde na žluté, svítí to od
červené do zelené. Na průběhu toho spektra závisí kvalita ledky. Mám
tady čínské ledky "teple bílé" co jdou do zelena, protože na červené
mají už dost velký pokles. Pak mám teple bílé Cree XP-G. Je tam náznak
"spektrálních čar", má to hrb na červené a na zelené. Má to být kvalitní
teple bílá, ale je to růžové. Když zkombinuju tu Cree a čínskou, je to
skoro akorát. Ale proti žárovce to není ono. Vývoj ledek ještě zdaleka
není u konce...
Anděl