Zahada na patek

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pátek Únor 18 16:37:31 CET 2011

Este je tam v serii zrazaci kondenzator C1, ktory pre 50 Hz ma
impedanciu okolo 2.1k, ale pre vyssie frekvencie urcite menej.

Autor stale neuviedol, kde ma vypinac a kde ma prepinac poctu LED.
LED mohli odist vysokym prudom pri zapnuti, ako tu uz bolo uvedene.

Co mame chapat ako "kladnu vetvu", ktora je "kladna" vetva LED a ktora
je "zaporna"?

Fotka, alebo schema, ale podrobnejsia, by nebola?, aj s uvedenim
prepinania, vypinaca, ...

Pouzit toto zapojenie na 3LED vserii by znamenalo, ze prud cez LED by
bol okolo 120mA ( nechce sa mi pocitat presne - odhadujem z hlavy)
Neviem, ake boli pouzite LED, ale bezne male to nemaju sancu prezit.

Celkove toto zapojenie ako "prudovy zdroj" nemoze dobre fungovat.

"ohoreny" plosny spoj je celkom vodivy - uhlik dokaze celkom svoje.
Premyslam nad zapornym napatim, privedneym cez plosak ku katode D1 a na
LED. LED nemaju velke zaverne napatie a aj ked su v serii, nemaju
vyrovnavacie odpory paralelne k sebe na rovnomerne rozlozenie napatia
medzi LED.

"vadne LED" boli odpalene ako nevodive. alebo ako skrat, alebo boli
dalej ako diody, ale "len" nesvietili ?

Na 100 ks LED napr. po  2V/LED je 200V. Ake boli izolacne vzdialenosti
medzi LED, ak boli vsetky do serie, cast smerom tam a cast smerom naspat?

Dodo