RE: orientační změření vlhkosti dřeva

Čtvrtek Únor 17 12:15:48 CET 2011

Nema, levne vlhkomery jsou na dve veci.... :-)
K informacim se nedostanete , je to velky tajem a na internetu se moc
literatury na toto tema nevali.
Pokud jsou tramy z dreva smrku stepileho melo by patiti toto
podminky: teplota dreva 25C, vzdalenost elektrod 31.75mm hloubka
vpichu 8mm, elektrody nerezove treba dve silnejsi jehly
Vlhkost v %, odpor v MOhm
wood %  7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
smrk 22,400 5,890 2,140 830 365 165 83 44 25.1 15.5 9.8 6.3 4.27 3.02
2.14 1.58 1.17 0.91 0.71 MOhm

pokud budete merit nyni tedy rekneme na pude pri teplote +5C bude
zmerena  vlhkost nizsi nez skutecna , orientacne rekneme, ze musite
pricist 1% u nizke vlhkosti respektive 3% u vlhkosti 25%
Vse pati pro smrk, pro jina dreva jsou samozrejme hodnoty jine.

Tak asi tak

Martin

>Ahoj,
hledám informace, jak orientačně zjistit % vlhkost dřevěných trámů. Podle
mého jsou dostupné vlhkoměry založeny na principu vodivosti/odporu? Pro
velmi hrubé měření by tedy mohl stačit obyčejný multimetr a nějaká sonda.
Nicméně asi zle hledám, ale žádný postup/přepočet OHM>% nenalézám.

Jsem v tomto celkem laik. Potřebuji orientačně změřit vlhkost dřevěných
trámů průřez cca 26x26cm. Není mi také jasné - veškeré dostupné měřáky mají
jen běžné hroty, takže měření se provede jen v malé "hloubce". Předpokládám,
že dřevo vysychá nerovnoměrně, z vnějšku trámu k jeho středu. Tedy takové
měření nebude asi příliš vypovídající? K zhlaví trámů se už nedostanu
(zazděné). Nejlevnější vlhkoměr pro tento účel jsem našel cca za 300,-. Má
to smysl pořizovat?

Milan