Radioamaterska skola, nostalgie

Cihak na dkv.lbc.cd.cz Cihak na dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Únor 17 11:15:00 CET 2011

Já jsem psal ANTÉNA :-). Pro začátek stačí třeba nějaká krátka 4el. Yagi např. OK1KRC nebo http://www.g0ksc.co.uk/4el-144mhz-ln-lfa.html a spousta dalších.

Ta Nivea bude poslouchat i SSB. Jinak bych Vám to ani nenavrhoval. Je mi jasné že se kluk nebude jako první učit CW aby zjistil jestli ho to bude bavit :-). Na CW a SSB probíhá většina radioamatérské komunikace. Když zjistí že ho to baví tak třeba dojde k potřebě CW sám. A když ne tak se taky nic neděje - dnes už se CW nevyžaduje. Tím vůbec neříkám že není užitečná. Ale k tomu časem dojde sám.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Thursday, February 17, 2011 10:58 AM
To: HW-news
Subject: Re: Radioamaterska skola, nostalgie

Metrová tyčovka u toho je, ale stejně to funguje jen v tom jednom rohu u
stropu. Na letadla to funguje ale dobře i v místnosti. Tady je to opravdu
mrtvá zóna, jenom víno, štětky a fotbal - v naší dědině (1000 lidí) chcou
postavit za 20M třetí hřiště! Udělal jsem se školníkem kroužek na škole, po
pár měsících skončil, jak prorokoval ředitel, že tady děcka nemají žádné
ušlechtilé zájmy. Jak se musí něco naučit, tak to nechcou.

Rádio nivea znám, koukal jsem vyvaleně na přepínací směšovač, to jsem to
viděl poprvé, je to fantastická fligna, i citlivost by se dala hodně vyhnat.
Děsí mě ale ta morseovka, neumíme ji. Pátral jsem před časem po nějakém
"nevysílacím" rádiu s takovým směšovačem, co by umělo víc druhů provozu, ale
až na SDR nikde nic. Nakonec to asi na tom SDR skončí pro nedostatek
vybavení. Kdybych třeba chtěl něco pořídit, tak ya*su vx-3r (to je tak strop
do kterého se dá jít) nemá vhodný ladící krok, ani ssb a nic podobného co by
umělo takovýhle scan a i něco na vysílání jsem nenašel. Zkoušel jsem i CB
ručku, ale tady je prostě MRTVO, i ch10 na kamiony je tu hluchý. Pamatuji tu
jestě po polovině 90 let velké CB antény na mnoha střechách (vinaři), ale s
rozvojem GSM vzaly za své a prostě už tu nikde nejsou.

Mám ještě nějaké MAA661, z toho se dá udělat přijímač pro am, fm,ssb i
vysílací modulátory ale to bych fakt musel být už v důchodě.

Na ČRK jsem ten kurs nenašel, je to i tak ale pro nás druhý konec země.