zivotnost SD karet

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 16 15:53:28 CET 2011

---

> To si nìjak protiøeèíte s va¹í pøedchozí odpovìdí.

Ani nie.

To povodne tvrdenie bolo, ze wear leveling s WinCE a FAT nebude [lebo implementacia FAT vo Win ziadny wear leveling nerobi]. No a ja som oponoval, ze to je irelevantne, pretoze wear leveling je typicky sucastou firmwaru v kontroleri - ze ho kontroler nemusi implementovat, ci uz z nedbalosti alebo zamerne, tak to je uz ina vec, ale verim tomu, ze vacsina kontrolerov to implementovat aspon v nejakej jednoduchej podobe bude.

Faktom vsak je, ze k tym kartam sa typicky dodava nulova dokumentacia, a to aj k tym drahsim sortam.

A myslim si, ze jednoduchym testom sa k prilis relevantnym datam nedostanete, vysvetlim na Vasom priklade, preco si to myslim.

No hej, ale takto vlastne vyradite z cinnosti ten wear leveling, ak by tam bol implementovany, a zistite endurance samotnej FLASH. V reale predpokladam, ze toto nebude typicky model pouzitia tej FLASH, a ze wear leveling vyrazne vylepsi endurance celej karty - napr. u FAT dochadza k mnozstvu zapisov do tych istych sektorov (FAT, directories), co bez wear levelingu by znamenalo zrusenie karty prave niekolkymi stovkami zapisov aj malych suborov, kdezto s wear levelingom je to uplne inak. Samozrejme zavisi aj od strategie cachovania/zapisovania OS - ak OS je ochotny nezapisovat napr. FAT pri kazdej zmene (resp. ak to napr. aplikacia nevynucuje), tak sa zivotnost aj karty bez wear levelingu predlzi.

Ako uz niekto iny poznamenal, tento vysledok ma hodnotu len ked dokazete kupit karty z tej istej varky, nez na ktorej ste ten test robili, vdaka roznemu OEM rebrandingu, pouzivaniu FLASH z roznych zdrojov aj v tom istom modeli karty atd.

wek