mereni barvy svetla

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Únor 16 10:53:23 CET 2011

No samozrejme je potreba to vyvazit tak, jak to vypada v realu. To, ze na zarivce je napsane 2700K neznamena vubec nic, vzhledem k tomu, ze napriklad na Vasem obrazku svitite do ciste zelene, kterou svetlo castecne prochazi a od ktere se odrazi. Vysledna prumerna barva svetla potom nema v takhle malem prostoru s puvodni teplotou zarivky absolutne nic spolecneho. Navic v mistnosti s treba dennim svetlem si akvarkem vytvorite barevny svetelny koutek, ale lidske oko zustane ve vetsine pohledu stale vyvazene vicemene na denni svetlo a tudiz bude ten akvarkovy koutek vnimat jako vyrazne barevne posunuty. Nejlepsi je dat si na jedne fotce na dno toho akvarka kousek nejakeho neutralne sedeho matneho plastu a vyvazit potom barvy na nej, a na druhe dat tentyz tercik nekam do blizkosti, ale mimo vliv osvetleni z akvarka. V prvnim pripade dostanete neprirozene vypadajici, ale spravne vyvazene akvarko, ve druhem fotku, ktera se bude blizit realnemu vjemu cloveka z mistnosti s akvarkem.

Jakub Serych