mereni barvy svetla

Středa Únor 16 02:07:39 CET 2011

Když já od toho chci právě tu linearitu. Takže diodu provozuju při
nulovém napětí do zkratu, tím se odbourá vliv svodového proudu v
závěrném směru a teplotní závislosti napětí v propustném směru. Schema
je tady http://vaelektronik.cz/fotky/Lxmetr_sch.gif
Když je v sérii s diodou 30MOhm a ještě to na něj jde z výstupu přes
dělič 1:50, pro 2V na výstupu (cca plná výchylka měřidla) je za děličem
40mV a teče tam něco přes 1nA.Když se napěťová nesymetrie operáku srovná
trimrem, chodí to opravdu dobře. Sneslo by to ještě větší citlivost,
jenže po tmě už nevidím na měřidlo a když si na stupnici posvítím, zase
tam není ta tma :-) Jediný problém jsem měl že jsem to napřed udělal s
nesymetrickým napájením a pak jsem zjistil, že živý konec vychází na
pouzdru fotodiody. Tak jsem to dodatečně přebastlil na záporné napětí.
Holt stane se...

Ten rozklad světla CDčkem, taky jsem o tom uvažoval, jen nevím jaký vliv
má že ty drážky nejsou rovné. Ale asi to rozhodí světlo do většího úhlu
než hranol, je to zajímavá inspirace.
Anděl