Nano voltovy DC zesilovac

Úterý Únor 15 13:07:00 CET 2011

Souhlas, tedy s tim, co tvori proudovy zdroj, je to podle meho lepsi
alternativa k Widlarovu proudovemu zdroji pro dif.par, respektuive
klasicky zdroj proudu rizeny napetim.
Nemohu jiz zcela souhlasit s druhou casti neb neodpovida realnemu
fungovani zesilovace. Na rozsazich 1mV a 10mV jsou spinace v U303
trvale sepnuty, naproti tomu na 10V jsou trvale rozepnuty. Kdyz jsem
meril 9V a natvrdo jsem ty dva sw sepnul sel zesilovac do overload a v
logu merene hodnoty litali jak nudle v bande.
Je mozne ze se sw vyuzivaji i pro kalibraci, to jsme nemel cas
zkoumat, ale pri mereni funguji tak jak jsem popsal.
Z cehoz jsme is udelal zaver, ktery jsem uvedl. Nicmen, pripoustim, je
to pro me trochu spanelska vesnice.

Martin

>Ten prudovy zdroj toho vstupneho diferencialneho zosilnovaca je tvoreny referenciou U316, operakom U302, tranzistorom Q309 a odporom R313. Tie emitorove odpory R312 a R311 uz do toho nevstupuju, t.j. ich vyskratovanim sa prud nezmeni (a uz vobec to nebude primarne sluzit na zmenu striedavych vlastnosti, t.j. na nejake potlacenie kmitania). Co sa vsak zmeni je symetria celeho toho diferencialneho stupna, takze to podla mna sluzi prave na detekciu ofsetov.

Ale ako to presne funguje to nemam chut skumat, resp. by som aj mal,
kebyze som za to plateny. A tam sa znova dostavame prave na ten
rozdiel ceny suciastok a ceny celeho zariadenia.

wek