Nano voltovy DC zesilovac

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Únor 14 21:59:17 CET 2011

 14.2.2011, 20:48:21

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Draček Fráček napsal:

> [...]
> Openhaimer byl v riti i s kladivkem.
> Co tim, chci rici, Oppenheimer si mohl uctovat 195 za vedel kam, jen
> protoze byl jediny, kdyz se jich u auta sejde vice mela by cena
> klesnout. Kdyz budu kladivka a navody kam bouchnout vyrabet ve velkem,
> mela by cena klesnout pod cenu za kterou koupim topurko a kadivo
> zvlast.
> Jinak receno i kdyby byla analyza sebekomplexnejsi , tak diky seriove
> vyrobe by mela ve vyrobku predstavovat 0 0 nic.
> To ze muze byt cena takova jaka je je dano omezenym a institucializovanym trhem.

Rovnice "prodejni cena = naklady + primereny zisk" plati snad jedine v
nejake forme socializmu. V trznim prostredi je vyse ceny dana poptavkou a
nabidkou. Dva extremni priklady. Spousta softwaru je zdarma, ackoliv
naklady na jeho vyvoj jiste nulove nebyly. Na druhe strane, predstavte
si, ze jihoafrickej sedlak se jde rano prijit po poli a najde diamant
velikosti kocici hlavy. Naklady prakticky nulove, ale cena na trhu
astronomicka.

> [...]
> zesilovace U315.
> Coz je dano rozdily v parametrech tech dvou T v U315 a rozdily v
> proudu, ktere dava prava a leva vetev  te tranzistorava zmeti nad
> nimi?
> Nicmene jiz nevim podle ceho , tedy jakych arametru pouzitych
> soucastek se urci v jakych mezich se tyto nesymetyrie muzou pohybovat?
> Pokud jde o realnou korekci, umim si predstavit korekci napetovou,
> tedy zkratuji vystup a zmerim co leze z OZ a dostanuji co nejblize 0.
> Ovsem podleceho dostavuji proudovou nesymetrii ?

Popravde receno, nejsem z toho vaseho schemata moc moudry. To, ze se
integrovanemu OZ predradi nejaky diskretni stupen, byvala zvlaste
drive bezna praxe. Ale i v takovem pripade, mel prislusny IC nalezite
vlastnosti, coz se, pokud jde o ss parametry o MC34081 rict neda.
Takze mi to cele pripomina spise klasicky modulacni zesilovac jako byl
napr. cs zesilovac AS101 popsany v konstrukcni priloze AR 1987 a ST
3-4 / 1969. Jen to misto diskretnich soucastek pouziva OZ.

No a offsety a nesymetrie se meri tak, ze uzenmite vstupy. A merize co
z toho leze. Pokud uzemnite pres malej odpor, merite napetovy offset,
pokud uzemnite pres velkej odpor, merite napetovej + proudovej offset.