OT Zapas s linuxovym miniserverem

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Neděle Únor 13 18:19:22 CET 2011

Základní příkazy na zjištění stavu: top (vytížení jednotlivých procesů),
free (volná paměť), df -h (volný disk), ps aux (seznam všech běžících
procesů).
Pro make je především potřeba kompiler (nejspíš gcc), řekl bych, že pokud ta
krabička má nějaký balíčkovací systém, tak se nainstalují i všechny
návaznosti. Jenom pozor, že se nebude jednat o pár MB, ale spíš pár desítek
MB.
Co se týče seznamu nainstalovaných aplikací, tak to má na starosti právě
zmíněný balíčkovací systém, tohle se liší v rámci jednotlivých distribucí,
takže se Synology neporadím.

PS: Asi by to chtělo mrknout především na úplný základy linuxu, respektive
práce v příkazové řádce, řekl bych, že na www.abclinuxu.cz něco bude. Dost
to pak usnadní práci.