OT Zapas s linuxovym miniserverem

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Únor 13 18:17:38 CET 2011

Zdravim,

> [...]
> po tom co tu nekdo zminil, ze existuji miniservery co dokazi nasdilet USB
> disk do site jsem si zakoupil Synology USB Station 2 a funguje to
> uspokojive. Jen jsem narazil na jednu obtiz ohledne sitoveho tisku, kterou
> resi uzivatele na foru a je tam postup.
> Narazim ale na jednu komplikaci, zarizeni se tvari jako ze nema prikaz
> make. Co vsechno make potrebuje k fungovani a jak ho pres terminal
> nainstalovat? Je pro kazdou distribuci jiny make? Vsude pisou neco o
> repozitarich, ale nevim ktere a jak nastavovat.
> Zkusil jsem alespon zjistit verzi distribuce a vypis obsahuje toto:

A nejde nahodou prikaz gmake ? Ono dnes se pouziva GNU make, jehoz "nativni"
jmeno je prave gmake. Ovsem neni-li make, nebude nejspise ani gcc a zbytek
developerskeho toolchainu. Na co presne potrebujete make ?

> Linux USBStation2 2.6.32.12 #1417
> Fri Dec 24 03:05:41 CST 2010
> armv5tel GNU/Linux synology_88f6180_us2
>
> A jeste jedna vec. Existuje nejaky prikaz, ktery overi, ze je tiskova
> fronta prazdna?

To urcite ano. Prikaz je lpq .

patrol na arcus:~$ lpq
Ofiska is ready
no entries

(Ofiska je moje tiskarna :-) ).

> Pripadne i nejaka sada prikazu jak zjistim co vsechno mam v podobnem
> miniserveru k dispozici? Myslim zbyvajici misto na vnitrni flash pameti,
> RAM, vytizeni CPU apod.? Chci tam zkusit nahodit jednoduchou aplikaci,
> kdyby bylo vic mista, tak si to ulehcim web serverem.

df - misto na filesystemech
free - stav RAM
uptime - vytizeni CPU
ps - bezici procesy (volby se mohou lisit, proto zadne neuvadim)

> Vim, ze to jsou takove zacatecnicke dotazy, ale chci se neco priucit. Uz
> jsem se s Linuxem potkal nekolikrat, neco malo zvladnu, ale vzdycky mi
> vrtalo hlavou jak si uzivatele na neznamem systemu zjistuji kam maji co
> ukladat a kde je uz co nainstalovano apod.

To zalezi na spravcich. Tak treba ja nezjistuji, kam co dat, ja to volim :-).
A jelikoz nic, co bych ja nenainstaloval, tam nainstalovaneho nemam, mam
celkem dobry prehled o tom, co tam uz je :-).

> Predem diky za rady!

Neni zac!

> --
>
> Petr Tosovsky