DCF pres 433MHz - problem s demodulaci na Aurelu

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Sobota Únor 12 14:41:06 CET 2011

Zdravim,

z nudy jsem vytahnul kdysi odlozene digitronove hodiny a prijimac DCF,
ktery jsem mel kdysi problem spolehlive v panelaku rozbehat - proto jsem
ty hodiny odlozil do suplete.

Pripojil jsem si DCF na analyzator a k memu udivu i v me "zarusene"
dilne krasnej prijem po dobu nekolika minut - krasne se da dekodovat
celej datagram. Jedine co me prekvapilo je ze znacky nejsou 100ms a
200ms ale 100ms a 176ms:

http://www.cncnet.info/galery/oscil/DCF.gif

tak jsem patral proc to neprijima napojene na hodiny a duvod je celkem
logicky - digitrony funguji jako krasne anteny a bohuzel zarusi cele
blizke okoli. Bohuzel nejdou z principu zavrit do plechove bedny.

Tak me napadlo si na ten DCF prijimac udelat prevadec pres UHF moduly
Aurel co se mi tu vali. Pak by mohl byt DCF umisten nekde detasovane a u
hodin (a i jinde) by mohl byt uz jen UHF prijimac, kteremu ten brajgl z
digitronu snad vadit nebude.
Bohuzel mam nejakej problem se samotnym prijmem. Takto vypada prijem:

http://www.cncnet.info/galery/oscil/DCFonUHF.gif

nahore je pred demodulaci a dole uz datovy vystup z demodulatoru. Co me
prave prekvapuje je to ze signal pred demodulaci vypada docela ciste.
Proto nechapu ty jehly dole na vystupu.

Pokud snimam detailne prijimac bez signalu tak to vypada takto:

http://www.cncnet.info/galery/oscil/ruseni.gif

je videt ze ty spicky po demodulaci tam jsou v nejake korelaci s temi
houpacky na prijmu.
Otazkou je zda je to nejaky problem treba s napajenim prijmace a nebo
tady jede nejaka sluzba na 433MHz.
Nemate nekdo nejaky napad? Mohu udelat nejaky digi filtr, ale zatim bych
se bez toho radeji obesel.

Jo prijimac je Aurel BC-NBK.

--
S pozdravem