Re: Regulace topení - dotaz zkušenosti

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Únor 12 05:30:56 CET 2011

Pokud jde o izolaci vlhkosti, mam velmi dobre skusnosti s injekcemi izolacni
hmoty Drizoro. Mam chalupu, kde prizemi je na skalnim podkladu, posatvene
pred 300 lety, pochopitelne bez jakekoli izolace metodou kamen na hlinu. Po
aplikaci teto hmoty trvalo asi dva mesice, nez vlhkost zcela zmizela.

Hlavici Coterm jsem kdysi pouzival spise ze zajmu na radiatoru v drivejsim
byte. Byla ovladana tak, ze na vystup AT89C2051 byl pripojen tranzistor a
ten pripinal telisko hlavice na 24V. Pomoci PWM to melo plynulou regulaci.
Teplotu meril DS18B20. Spotreba hlavice byla okolo 0,3W. Vse fungovalo bez
problemu, az na to, ze se mi pravidelne stavalo, ze v dobe, kdy bylo
nastaveno, ze to nema topit nekdo neocekavne prisel domu a nadaval, ze je
zima.

Problem vlhkost, kolisani teploty i uspornost topeni nejlepe resi podlahove
topeni, ale to asi nechcete slyset.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Milan" <krata.milan na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, February 11, 2011 8:42 PM
Subject: Re: Regulace topení - dotaz zkušenosti

No tak to budu mit taky trochu problemy. Spodek je totiz starej kamenej
barak a ja mam nahore podkrovi. Do izolaci jsem narval spoustu penez tak
uz jen to pohodli automatickeho kotle.
Milan

Dne 11.2.2011 20:19, Kubat Tomas napsal(a):
> dobry den.
> jen poznamka k te regulaci po mistnostech atd. podobnou vec jsem
realizoval ve starsim(cca 80let, zdeny) domku pomoci primotopu, tedy velmi
jednodusse a
> s termostatem v kazde mistnosti. bohuzel po kratke dobe, kdyz jsme jedno
patro na noc nechavali na nizsi teplotu, objevily se plisne atd.
> proste sladit u starsiho domu vnitrni vlhkost/vetrani + rosne body, ktere
vznikaji na studenych mistech muze byt tezko resitelny problem. musi
> se proste vic topit ....
> nakonec se zadna velka regulace nekonala a asi i uspora by nebyla az tak
velka.
> po nejake dobe zastavam pomalu a jiste nazor, cim jednodussi, tim
spolehlivejsi atd. takze hlavne zateplit ...