Re: OT: Platební karta, přenositelnost, půjčování...***

Pátek Únor 11 10:37:14 CET 2011

Nijak, reklamaci by samozrejme zamitla a zcela opravnene. V okamziku
kdy je k manipulaci pouzit pin a nejde o kartu ztracenou po uplynuti
doby technicky nutne k blokaci karty, jde jednoznacne o problem
klienta. Jiank receno klient by musel prokazat, ze slo o chybu banky,
treba, ze ten kdo vybiral je pracovnikem banky nebo se k udajum nutnym
k vydojeni karty dostal v bance pripadne v bankomatu a to jeste tak,
ze klinet nemohl zjstit ze jde o bankomat "napadeny".
Priklad ja jako pachatel si postavim na chlup stejny bankomat, ktery
bude vydavat penize a zaznamenavat udaje z karty a PINy , kak vydojim
ucty lidi, kteri strcili penize do meho bankomatu.
V okamziku kdy se toto prokaze, tak banka penize vraci.
Pokud ja jako pachatel upravim bankomat dane banky tim,ze si tam
pridam viditelnou ctecku je to jiz sporne, banka muze tvrdit, ze jsme
si mel a mohl dane upravy vsimnout a nemusi nic, v realu to nejspis
vramci dobreho jmena zacvaka, v zahranici vzdy u nas snad take. Pokud
me ale podoji nekdo kdo bankomat sleduje z protejsiho okna
dalekohledem a jeho komplic mi pak kartu corne v tramvaji bude banka
delat mrtveho brouka.

Martin

>Původní zpráva ze dne 11.2.2011 od Petr Simek:

> Nevite jak by se v tomhle pripade k cele veci stavela banka ? Pokud
> je tu jeho vypoved ze pouzil cizi kartu a PIN slo to zjevne o
> poruseni zakona ve vztahu k bance. Je otazka zda by podnikala nejake
> pravni kroky (pokud by se o tom dozvedela) nebo zda by to radeji
> nechala vysumet...

Tak určitě by bylo zajímavé, kdyby dědic podal reklamaci na výběry
hotovosti platební kartou s tím, že dotyčný člověk byl upoutaný na
lůžko, tedy nemohl výběry provést.

Petr Zahradník, počítačový expert