Re: Jakou konstrukci byste privitali ? Vykonny zdroj

Čtvrtek Únor 10 10:27:56 CET 2011

Muzete uvest diplomove prace, ktere byly (tak jak byly odevzdany,
ne jen jako mala soucast vetsiho projektu) skutecne komercne vyuzite?
Ustav, kde jsem rozum bral, porada setkani absolventu - vzdy ob pet let.
Kdyz jsem tam zacal jezdit, mylne jsem se domnival, ze bych tam mohl
narazit na neco, co by pro nas mohlo byt zajimave a treba by to mohlo
vydat na nejakou spolupraci. Ale ted uz si to nemyslim, akorat nas zkasnou
o vstupne a pak nam predvadeji predstaveni "Koukejte, balici z venkova,
jak jsme tady chytri".

Myslim si, ze takato konstrucia je komercna, resp. komercne vyuzitelna.
V pripade dp si prosim treba vsak uvedomit, ze riesitel musi pri odovzdani
dp odovzdat podpisane prehlasenie, ze vsetky prava prechadzaju na skolu.
Bez tejto bumazky Vas ani nepustia dalej. Minimalne v sk to tak je.
Takze to znamena ze mate tak moznost maximalne teoreticky rozobrat
danu problematiku na urovni nanovoltov a urobit nejake prakticke pokusy.
Nic viac. Takze potom to vyzera tak ako to vyzera, generuju sa clanky,
ktore nic nehovoria, nic konkretne neriesia. Ale skola ma z dp clanok
a za ten su hodnoteny ludia a podla ich poctu dostavaju peniaze na dalsiu
cinnost. A nejde pritom len o clanky v tych dobre bodovanych casopisoch,
hodnotia sa vsetky, aj tie v sdelovacej technike.
Takze nie kvalita je hodnotena ale kvantita. Tolko terajsie status quo v sk.

Takze ten model je taky, ze prakticky clovek nema z toho nic ale dostane titul.
V praci je to podobne, vsetko co vytvori patri z amestnavatelovi ktory mu za to
da almuznu, aby prezil do dalsieho mesiaca... A to nehovorim este o pakarni
"nahodou by ste vedel viac ako my a rozobral nam nase know-how, do ktoreho
sme my investovali tazke miliony". Takze clovek sa zacne sam seba pytat,
preco by mal robit nieco viacej, nez len to co mu prikaze robit niekto iny.
Ked sa tak nad tym zamyslim clovek sa moze akurat tak dobre najest,
potesit sa z deti a dobre si zatrt....

A.

p.s.: Dufam ze som pana doktora svojou poznamkou nevytocil do nepricetna
a nebudu nasledovat dalsie invektivy na moju adresu. Je to posledna vec,
ktoru som chcel poznamenat a dalej sa uz budem drzat iba problematiky...