Jakou konstrukci byste privitali ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 9 08:13:40 CET 2011

A samozrejme odpor-cievka-kondik. AC, DC, kombinacia (ofsetnute AC). Aby to neodpalilo bezne suciastky ale vedelo zmerat napr. zeneru do trebars 10V. Plus aplikacie, napr. vypracovat metodiku merani priamo v obvode (napr. z pritomnosti/charakteristiky ochrannych diod sa da zistit spravne zaspajkovanie digitalnych IO aj inych suciastok).

Toto tiez nie je zle, ale tiez je to treba ponat plosne. Bohuzial, znova to spada do oplutej kategorie "merak s PICom", napriek tomu, ze z toho *moze* byt uzitocna vec a slusna diplomovka.

Inak som v noci nad tym rozmyslal a napadli ma aj neelektricke merania, napr. sa tu spominala problematika presneho merania polohy pohybujuceho sa objektu v realnom prostredi (tie rozne preteky robotov) a pomerne casto sa tu v konfere napriklad opakuje potreba merania naplnenia nejakej nadrze (studna, vodaren, zumpa), znova v realnom prostredi. Alebo taky lacny prenosny (rucny) merac osvetlenia/spektra (a ako bonus "hlukomer", prip. "merak" elektrosmogu) z hygienicko-ergonomicko-stavebnych dovodov, spolu s metodikou.

Ale nech je to uz cokolvek, podla mna je viac dolezity pristup nez tema (aj ked v praxi je doraz obvykle opacny). Ja si zivo pamatam pocity pri zahajeni prace na vsetkych 3 projektoch ktore mali byt moja diplomovka: jednak som nerozumel, co sa vlastne po mne chce a ako sa na to ma ist, ale co je dolezitejsie, nikdy som poriadne nechapal, naco je to dobre. Takze ak to ma byt o merani, tak ako prve treba studaka oboznamit s existujucimi podobnymi zariadeniami a prinutit ho vyskusat si pracu s nimi na nejakych pomerne realnych problemoch. Ukazat mu nedostatky a obmedzenia existujucich rieseni a oboznamit ho s moznymi potencialnymi poziadavkami a typickymi zadrhelmi. No a samozrejme sa s nim treba porozpravat aj o vsetkych tych 50 aspektoch, co som spominal.

wek