Jakou konstrukci byste privitali ?

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Úterý Únor 8 21:54:30 CET 2011

> Musi to byt konstrukce z oblasti merici a pristrojove techniky.

> Tim nemyslim voltmetr s PIC nebo laboratorni zdroj s OZ a jednim
> tranzistorem, ale ponekud sofistikovanejsi konstrukce, tedy pokud
> zustanu u techto dvou prikladu tak treba nanovoltmetr nebo nejaky ultra
> precizni zdroj s krokem v mVolt ci mAmper.

Mozna by mohl udelat kompromisni stolni multimetr. Rekneme 4 1/2 mistny.
Vec, ktera se hotova kupuje za cca 10.000kc (nepocitam UT803 apod.)
postavena za cca petinu, nedosahujici parametru profi pristroje ale
stale jeste vyhovujich.

Je jasne, ze by to vyzadovalo trochu vybirat soucastky do vstupni casti.
Treba trochu presnejsi odpory s nizsim TC prodava Farnell jeste po par
korunach (jen se jich musi koupit minimalne 5). Pro zesileni vybirat OZ
apod. Takze by musel udelat i rozvahu co se jeste vyplati a co uz je pro
amaterske pouziti zbytecne. Tuto rozvahu by mohl obsahnout do prace ale
v clanku ji jen zminit nekolika vetami. Do prace se muze rozepsat
obsirneji o mericich principech a i o mereni nV, Gohm apod pokud by byl
pozadavek na vice stran.

Mereni odporu bych ja privital i 4vodicove mereni velmi malych odporu.
Casto je potreba merit ruzne bocniky.

Pote co zvladne vstupni dil a prevodnik uz za tim muze byt i ten PIC a
obyc displej i kdyz osobne bych preferoval vetsi LED displej ukazujici
hlavni hodnotu a pod nim pomocny, nejlepe graficky, displej. Ale PIC
nebo AVR bych nepreferoval ;)

Toto je konstrukce o ktere premyslim a je to asi jedina inspirace kterou
mam (narazim na to co jsem psal o chybejici inspiraci v diskusi o Amaru).

> Pred rokem se stavel detektor kosmickeho zareni, ale ten fakt nema cenu publikovat :-)

Proc? Dopadla katastrofalne? Nebo jen proto, ze by ji nikdo nestavel?
Mozna to nepsat jako konstrukci ale jako clanek o tom jak takovy
detektor funguje a jake jsou vysledky. Byl by to informativni clanek
treba jen na jednu stranku a pokud by byl zajimave napsan rad bych si ho
precetl, coz se o dosti publikovanych konstrukcich rici neda.

> Bosak

Pavel