OT? Ako nastavovat web-enabled zariadenie?

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pondělí Únor 7 19:13:54 CET 2011

Neviem ako na malych zariadeniach, ale pre mnoho zariadeni sa zije s
nejakou konkretnou adresou v privatnom C segmente
( 192.168.0.1 a pod. ) a v manuale je napisany postup, ako zmenit IP. Na
webe a v manualoch su mnozstva info, aka je defaultna IP adresa
konkretneho zariadenia.
Takto napr. zije mnoho ADSL routerov ( po aplikaci reset to default sa
zmeni IP na defaultnu, zmeni sa config na nejaky defautny a zmeni sa
heslo na defaultne...
MNOHO veci vyrobcovia riesia manualom.
Napr. Nepripajajte zariadenie do siete, kym nenastavite IP adresu.
nastavenie IP adresy sa robi pripojenim krizenym kablom k lokalnemu
pocitacu...

Pouzivaju to vyrobcovia SAN switchov, casti routerov, mnoho dalsich
"velkych" zariadeni, aj ked moj subjektivny pocit je, ze od toho
upustaju a prechadzaju na DHCP
a potom patrat po pridelenej IP je celkom zabavne, hlavne, ked nie je
clovek zaroven adminom DHCP servera...

Dalsia moznost, s ktorou som sa stretal dost casto:
na zariadeni bola MAC adresa na nalepke, zariadenie nemalo ZIADNU
pridelenu IP
v UNIX prostredi sa nastavilo mapovanie nejakej IP na MAC adresu a napr.
telnet "pocuval":
arp -s zvolena_IP MAC
^ nastavilo mapovanie na lokalnom pocitaci IP na MAC ( obycajne sa to
robi automaticky pri pristupe na IP - host si najskor zisti broadcastom
aka MAC je prislusna k IP )
telnet zvolena_IP
-> prihlasenie default udajmi ( meno, heslo)
-> nastavenie IP na zariadeni
Toto sa mi celkom pacilo, neviem, ako je to vo WIN prostredi - to
nepouzivam  - mozno poradia skusenejsi v tejto oblasti ( ekvivalent
uvedeneho pre UNIX)
Pouzivali to velmi hojne napriklad terminalove servery ( prevodniky
niekolkych seriovych liniek na siet )

a tretia moznost - tiez celkom rozsirena - prvotne nastavenie cez
seriovy port, alebo cez lokalne 3-4 tlacitka ( up, down, enter, escape )
a maly lokalny display.

Dodo