[OT] Anglictina

Neděle Únor 6 18:57:39 CET 2011

To mate takto, bratr meho dedecka  odjel do Iranu a kdyz se vratil
mluvil v pohode jak persky tak arabsky, pak ho poslali do Ekvadoru,
Spanelsky jiz umel pred cestou, na lodi
se seznamil s nejakym skotem a zvladl zaklady galstiny.
Krome toho mluvl latinksy, nemecky, anglicky a francouzky.
Osobne si ho pamatuji jiz jen jako velmi stareho pana, byl to normalni
spise pomalejs clovek se stredni skolou, pro ktereho byla zarovka
vrcholem pokroku a radio silene cudo.
Jeho bracha, tedy muj deda se nikdy nenaucil ani nemecky, i kdyz
nemcina byl a vsude kolem neho,  naproti tomu umel kreslit, za prvni
republiky patril k
vyznamnym designerum nejen v CR.
Vrcholem retezce jsem ja, nakreslit nezvladnu ani domecek a vetsiho
antitalenta na jazyky, aby pohledal.
Docela by me zajimalo jak se mam naucit cizi jazyk, budu srotit
slovicka, super, nema problema, mam solidni kratkodobou pamet,  A4
slovicek umim na zpamet na tri precteni.
Do tydne je zapomenu :-), i kdyz je nezapomenu tak mi to je prd
platne, kdyz  uslysim domorodce, nez si vzpomenu co dane slovicko
znamena , mluvi se jiz o necem jinem a ja nevim co se rikalo, jelikoz
jsem premyslem co rikal v prvni vete. Dalsi vec nepamatuji si
fonetickou podobu slova, tedy kdyz vidim psany text jeste se
orientuji,ale kdyz se mluvi jsem mimo.
Pulroku jsem pobyval v arabskem svete arabsky jsem se rozhodne
nenaucil, ale zvladal jsem zakldni fraze, dokazal jsem nakupovat na
trhu, vcetme zakladu psane arabstiny.
Problem, do roka a do dne po navratu jsem si pamatoval s bidou
zakladni pozdravy.

Tak asi tak

Martin

>Vim o cloveku ( osobne jsem se s nim setkal snad 2x tak nemuzu tvrdit
ze ho znam ) ktery se zivi jako prekladatel asi v 6 jazycich. Dalsich asi
8 mu k obzive neslouzi, neb na to u nas neni dost zakazek.
Samozrejmne, takova fenomenalni znalost budi zvedavost a kde kdo se
jej pta jak to dela.
A odpoved. " Koupim ten nejtlustejsi slovnik a nejlepsi ucebnici
gramatiky kterou sezenu. K tomu bednu rumu a odjedu na chatu. No a kdyz
se za 5 tydnu vratim, tak muzu delat tlumocnika."
Ale asi to neni metoda vhodna pro kazdeho.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz