Chlorid zelezity

Čtvrtek Únor 3 13:44:32 CET 2011

No jestli tady nedošlo k menší záměně. Samotný chlorid železitý
rozpuštěný ve vodě leptá lépe když js trochu naředěný, u nasyceného
roztoku se snižuje disociace (to si pamatuju ještě ze školy), neštěpí se
ionty. Něco jiného je, pokud někdo používá emulzi rozpustnou ve vodě
(kdysi to byl Grafolit). Chlorid železitý by jí rozpustil a proto se do
něj přidával chlorid vápenatý, který tu vodu na sebe vázal. Takový
zahlubovač leptal a leptal i po přidání další vody, jenže s tou vodou už
rozpouštěl emulzi.
Anděl