Jakou baterku do avometu.

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Středa Únor 2 11:56:20 CET 2011

>Ten drahsi - neviem, mozno aj nieco meria. Otazne je aj (u analogovych
>pristrojov) aky ma vnutorny odpor, taky udaj som tam nenasiel.

>Takze ten MM za tych 800Sk bol podla mna celkom dobra kupa.

Tie meráky predávajú kdekade, takže to ľahko najdeš na webe. Ten drahší
má 20kOhm/V, takže celkom bežná hodnota, aj keď existujú typy s
60kOhm/V. Malý sa predáva už asi 40 rokov a naletelo veľa ľudí, ktorí si
nevšimli, alebo nepoznali jeho vnútorný odpor. Vozili ho zo Západu, lebo
to vyzeralo na veľmi dobrú kúpu. Boli lacné, okolo 100-150 korún a
predajca obvykle nepovažoval za potrebné zverejniť parametre. V starých
katalógoch Conrad a i iných ho často vidieť. Po revolúcii sa dali kúpiť
i tu v hypermarketoch cca za 120 korún. Ten, čo som kúpil za 800 Sk
vyzerá lepšie, ako je v skutočnosti. Polovičná cena by bola asi tak
akurát. P.B.