Jakou baterku do avometu.

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Únor 2 11:24:11 CET 2011

Tamto je uplna srajda, ten lacnejsi analogovy multimeter.
Objednaval som si to preto, ze som chcel mat aj analogovy MM, ale
olutoval som to. Ten stroj
(http://www.dealextreme.com/p/mini-multimeter-black-white-52309) je
uplne nepouzitelny. Mal zadrhnutu rucicku (zle ulozenu), co som aj
nejako opravil. Elmag system toho ukazovatela nie je nijako chraneny
voci poskodeniu, vnutri nie je nijaky kryt. Odporovy delic bol urobeny
z lacnych uhlikovych 10%-nych odporov, ake boli akurat poruke, ale aj
to by sa dalo upravit. Bateria nepasovala, ak by aj, tie kontakty na
nej boli z nejakeho mimoriadne makkeho mateiralu a nedrzal by. Co bolo
horsie, ze prepinac - robeny klasickym srackovym sposobom, teda medene
kontakty na pohyblivej casti, ktore klzu po medenych segmentoch na
plosnom spoji - bol umiestneny na plosnom spoji excentricky a tym
padom na niektorych rozsahoch boli zopnute nespravne (alebo nijake)
segmenty a pristroj nemeral. Uprava by vyzadovala vyrobenie noveho
plosneho spoja presne na mieru. Takze multimeter nielenze nemeral, ale
ani nikdy nemohol merat a ako neopravitelny cinsky sunt som ho
vyhodil.

Ako multimeter je to nepouzitelne, ale je to celkom pekna ukazka
"katovania kostu", vratane nulovej vystupnej kontroly. Nechapem ako
som si mohol naivne mysliet, ze za tie prachy dostanem nieco pouzielne
:-/
Ten drahsi - neviem, mozno aj nieco meria. Otazne je aj (u analogovych
pristrojov) aky ma vnutorny odpor, taky udaj som tam nenasiel.

Takze ten MM za tych 800Sk bol podla mna celkom dobra kupa.

J.S.