ARM jtag/programmer/debuger

j s jarin.hw na gmail.com
Úterý Únor 1 15:12:47 CET 2011

Nie, IDE je len jedno, MPLAB, momentalne vo verzii 8.63, stiahnutelny
na strankach microchipu www.microchip.com/mplab

Takisto programator/debugger je jeden pre vsetko. Napriklad ten
PicKit3 alebo ICD3 dokaze pracovat (programovat; a kde sa da, aj
debuggovat) so vsetkym od PIC10Fxxx (mikrominiaturny 8-bit v SOT23
puzdre) az po velke PIC32, ktore maju 0,5MB FLASH a 128kB RAM v
TQFP100 puzdre. Teda prechod medzi 8-bitm a 16-bitmi alebo 32-bitmi
nevyzaduje nijaku "moralnu" zmenu. To iste IDE, tie iste HW nastroje.
Ja osobne sa PIC-mi zivim a vobec som pri portovani aplikacii na
32-bity nezazil ten bolestivy prechod, ktory zaznamenali kolegovia,
ktori z roznych pricin opustali AVR a x51 a prechadzali na vykonnostne
a pamatovo lepsie dotovane ARM-y. Jednoducho som vzal 32-bitovy PIC,
naspajkoval som ho na miesto kde bol predtym 16-bitovy a pokracoval
som dalej. Prechod z 8-bitu na 32-bit bol podstatne zlozitejsi - musel
som odfrezovat na existujucom plosnom spoji dve vodive cesty, zvysok
zostal ten isty.

Co je rozdielne pre 8-, 16- a 32-bity su kompilatory. Pre 8-bity je to
MCC18, pre 16-bity je to MCC30, pre 32-bity je to MCC32.
Dovolujem si poukazat na svoj prehlad, ktory som napisal na mikrozone
http://www.mikrozone.sk/pluginy/forum/forum_viewtopic.php?1581

J.S.